Megnyílt a jelentkezés a Bánkitó önkéntes programjába!

Ha szeretnél csatlakozni az ország legnagyobb kisfesztiváljának csapatához, most megteheted! Fontos számunkra, hogy a Bánkitó olyan fesztivál maradjon, ami az elérését minden évben egy jó ügy érdekébe állítja. Üres szlogenek és támogatói logók helyett most is egy olyan témára hívjuk fel a figyelmet, ami nemcsak a saját életünk, de az egész ország életét megnehezíti – ez idén a korrupció. Ehhez persze elengedhetetlen az a tudatos, elkötelezett önkéntes közösség, akik évről évre lehetővé teszik, hogy Magyarország legkülönlegesebb független butikfesztiválja 2017-ben is nagyot szóljon.

ÁLTALÁNOS TUDNIVALÓK

– 18 év felettiek jelentkezését várjuk.
– Minden önkéntessel, így veled is szerződést kötünk, amelyben megállapodunk a közös munka kereteiről.
– Törekszünk arra, hogy tehetségednek és kívánalmaidnak megfelelő pozícióban vállalhass feladatokat a Bánkitón.
– Ha olyan munkakörben dolgozol, ami a szakmai előrehaladásodhoz referenciaként szolgálhat, tudunk szakmai gyakorlatról szóló igazolást adni a fesztiválon végzett munkádról.
– Egy nap 4–6 óra önkéntes tevékenységet jelent számodra, feladattól függően.
– Napi kétszeri étkezést, ingyenes sátorhelyet és fesztiválbérletet biztosítunk neked, ha önkéntesként velünk dolgozol.
– Vegetáriánus vagy húsos étkezésről tudunk gondoskodni, egyéb étkezési szokásokat nem tudunk figyelembe venni.
– Az építés és a bontás a fesztivált megelőző- és a fesztivált követő napokban jelent elfoglaltságot. Ha ezen a területen tevékenykedsz, szintén ingyenes sátorhelyet és fesztiválbérletet kapsz. Ebben az esetben a napi kétszeri étkezést az önkéntes munka ideje alatt biztosítjuk (tehát a fesztivál ideje alatt nem). Arra is van persze lehetőség, hogy az építés és a bontás mellett a fesztivál ideje alatt is vállalj feladatot, egy másik területen.
– Az önkéntesektől lehetőség szerint egészségügyi kiskönyvet kérünk a fesztivál időtartamára, így azt érdemes időben megcsináltatnod.
– A fesztivált megelőző időszakban önkéntes találkozókat fogunk tartani, melyeken a részvétel kötelező! A találkozókon való részvétel közös érdekünk, hiszen így tudjuk kialakítani azt a személyes kapcsolatot, ami segíti a közös munkát.

A jelentkezés határideje MÁJUS 22., HÉTFŐ – visszajelzést május 31-ig kapnak a jelentkezők. Ha ezután maradnak be nem töltött helyek, azokra pótjelentkezést írunk ki. A jelentkezések sorrendjét is figyelembe vesszük, vagyis érdemes minél hamarabb jelentkezni.

 

A következő csapatokba keresünk önkénteseket: Színház, Szállás, Infó, Konyha, Technika, Képzőművészet, Pénzügy, Jegy, Futár, Értékmegőrző, Recepció, Civil_kult programszervező


SZÍNHÁZ

A fő színházi helyszínünk idén is a Kisréten, egy óriási cirkuszi sátorban lesz, de lesznek előadások a Polgármesteri Hivatalban, a tóparton, valamint civil helyszíneken is. A színházi programok körül felmerülő főbb feladatok lehetnek:
– MINDENBEN segíteni a társulatoknak (pakolni, vizet hozni, hosszabbítót szerezni, hívni a technikusokat, ha létra kell, besötétíteni az ablakot)
– Hirtelen és váratlan igényeket kezelni, problémákat megoldani az előadások beállási idejében
– Rendben tartani a backstaget, az előadások után szemetet szedni, a színpadot előadás előtt felmosni
– Nézőkkel kedvesen, ámde határozottan kommunikálni – Jelen lenni és koordinálni az előadás előtti jegykiosztáskor és a beengedéskor
– Előadás közben nem beengedni senkit, ha ezt kérte az alkotó… És még sok hasonló feladat, ami ebben a műfajban felmerülhet. Ha érdekel a színház, szeretnél bepillantást nyerni egy-egy darab technikai hátterébe, ha szívesen nézel előadásokat – az szuper, de ha jelentkezel ebbe a csapatba, akkor fontos, hogy mindezek mellett a fenti feladatok elvégzésére is alkalmas legyél.

Koordinátor: Schnabel Zita
Schnábel Zita vagyok, színházzal foglalkozom, tavaly végeztem a MOMÉ-n. A Bánkitón a színházi programot válogatom össze és szervezem meg, valamint a fesztivál alatt az előadások lebonyolításában is segítek.


CIVIL_KULT PROGRAMSZERVEZŐ

A programok lebonyolításához idén is szükségünk van rátok, az önkéntesekre! A programos önkéntes:
– Naponta két-három program zavartalan menetét biztosítja.
– Naponta négy-öt órát dolgozik, szabad marad az éjszakája és nem kell túl korán kelnie.
– A szervezőkkel együtt dolgozva izgalmas programok létrejöttét segíti, majd vesz részt rajtuk.
– Abban a rövid időben, amíg dolgoznia kell, megbízhatóan és önállóan jelen van a helyszínén.
– Felkészíti a helyszínt az adott programra, felügyeli, hogy a program lebonyolításához szükséges eszközök elérhetőek legyenek, ha kell, közönséget toboroz.
– Együttműködik a helyszín koordinátorával, és a programot hozó szervezettel.
– A következő tulajdonságokkal rendelkezik: kezdeményezőkészség, határozottság, problémamegoldó szemléletmód, talpraesettség, kreativitás, jó kommunikációs készség, megbízhatóság.

Koordinátorok: Czerván Andi és Fóti Orsi
Andi és Orsi, a Bánkitó Fesztivál civil és kulturális programjainak szervezői vagyunk.

Orsi:az elmúlt két évben én is programos önkéntesként voltam Bánkon, így kúszott fel nálam a fesztivál, és így történt, hogy idén részt vállaltam a szervezésben is. Őszintén tudom mondani, hogy a programos önkéntes a legjobb pozíció, amit a fesztiválon betölthetsz, mert úgy vehetsz részt a programszervezésben, hogy a legizgalmasabb részben, a konkrét megvalósulásban segítesz nekünk!

Andi: Ez lesz az ötödik Bánkitóm, az idén először a fesztivál, és nem egy civil szervezet színeiben. Korábban szerveztem programot a Hallgatói Hálózattal, a Kettős Mércével és a Mérei Szakkolival is.


SZÁLLÁS

A feladat a szállások kiosztásának koordinálása.
– Ha ide jelentkezel, fontos, hogy legyél talpraesett, karakán, kommunikatív, és az egyik legfontosabb, hogy tudj nemet (is) mondani.
– A meló során találkozhatsz minden fellépőnkkel, segítőnkkel, szóval, tényleg a fesztivál ütőerén tarthatod a kezed.

Koordinátor: Ivancsó Lilla
Ha nem a klasszikus főnök típusra vágysz, hanem lelkesítő példaképre, jelentkezz hozzám! A viselkedésem olyan barátságos és „utasításaim” annyira ésszerűek, hogy nem érzed majd: igazából komoly a munka, amit végzel. „Bölcsességemnek” 🙂 az egyetlen hátulütője az ijesztő őszinteségem, de ha kedveled az alkalmankénti nyersséget, jóban leszünk.


INFÓ

Az infópultban dolgozó önkéntesek feladata, hogy válaszoljanak a fesztiválozók kérdéseire.
– Infópult a fesztivál három helyszínén lesz: a Tónál, a Táborban és Alsópetényben, a fesztiválkempingben.
– Két műszakban fog üzemelni, egy délelőtti-napközbeni és egy délutáni-koraesti műszakban. Mivel a műszakonként két önkéntes dolgozik, érdemes akár párban is jelentkezni erre a pozícioóra.
– Olyan embereket várok a csapatba, akik kommunikatívak és a világ legtürelmesebb embereiként válaszolnak kedvesen az ezredik ugyanolyan kérdésre is. 🙂
– Keresek még a csapatba olyan lelkes szociológus hallgatókat, akik szívesen kérdőíveznének a fesztivál ideje alatt.

Koordinátor: Maász Martina
Martina vagyok, ez lesz az ötödik Bánkitóm. A négy év alatt sikerült megtalálnom Bánkitó összes macskáját és mély kapcsolatot ápolok velük. Egyébként meg szociológiát tanulok, és vegán vagyok. Az első két évben infópultos önkéntesként vettem részt a fesztiválon, majd helyszíni koordinátor lettem. Látogatóként még nem vettem részt a fesztiválon, ugyanis elképzelhetetlen számomra, hogy nem vagyok tagja a csapatnak.


KONYHA

Ami fontos, hogy ez az önkéntes poszt bizonyos szempontból kötetlenebb es rugalmasabb, mint a többi feladatkör a fesztiválon, ugyanakkor nagy összeszedettséget igényel a munka, hiszen ennie kell a stábnak (amihez sokan tartoznak), méghozzá időben! 🙂
– Jó, ha szeretsz a konyhában sürgölődni, de legalábbis a konyhai eszközöket nagyjából be tudod azonosítani a nevük alapján.
– Jó, ha pörgős vagy, ugyanakkor a nagy mennyiségű zöldség felaprításával járó monotóniát is tűröd.
– Jó, ha szeretsz gondoskodni másokról, és tudsz csapatban dolgozni.

Néhány további hasznos infó:
– Nagyon örülnék, ha jelentkezne néhány jó erőben lévő fiú/lány a csapatba, akik tudnak segíteni 50-100 kg-ok mozgatásában!
– Ha már az építés első napján jössz, és segítesz, péntek délutántól full szabad vagy, és pöröghetsz a fesztiválon! 🙂
– Mivel minden nap előkészítjük a következő napi főzést, szerdától már mindenképpen szükség lesz rád a csapatban!
– Minden nap két étkezést kell biztosítanunk a fesztivál dolgozóinak és önkénteseinek, egy reggelit, és egy meleg ételt napközben. Ennek megfelelően alakítjuk ki a műszakokat.
– Vasárnap, a fesztivál utolsó napján már csak reggelit készítünk, de az utolsó műszak délutánig tart, hiszen a főzéshez hozzátartozik az elpakolás, a konyha rendbe tétele is.

Koordinátor: Dömötör Fanni
Sziasztok, Fanni vagyok. Azt hiszem, ez lesz a nyolcadik Bánkitó, amin a stáb és az önkéntesek kaja-ellátását koordinálom. Amúgy is sokat főzök rendezvényekre, meg foodstylistkodom néha, de leginkább varrok, vagy filmekben építek díszletet.


TECHNIKA (PARKOLTATÁS, ŐRZÉS, ÜGYELET)

Ugye mindig jobban esik házi kosztot enni, vagy kézzel készült ajándékot adni? Hasonlóan felemelő érzés a kedvenc fesztiválodon a napon sörözve, a tóba révedve élvezni, hogy ennek a megvalósulásában te is részt vettél.

Bánkitó Recycling Team:
– Ha mindig is zavart a sok rumli és szemét amit egy fesztivál generál a nagy buliban, és tennél is ez ellen, akkor csatlakozz a teamhez!
– Személyre szabott beosztással, az igazi after arcoknak!

Kirakós (Építő-bontó):
– Amennyiben szeretnéd végigbulizni a fesztivált, mégis segítenél nekünk, akkor erre egy kis bemelegítés/levezetés kombóval fesztivál előtt és után, akkor nem kisebb az ajánlatunk mint maga a Bánkitó Fesztivál 2017 felépítése!! majd bontása 🙁
– (Nem baj, ha nem vagy kipattintva, de jó, ha nem ijedsz meg egy kis fizikai munkától)

Szolgálj és védj! (Őrzést segítők,host/-ess):
– Mindig van pár szuper install vagy helyszín, ahol jó ha van valaki aki figyel a cuccokra.

Tetris (Parkoltatás):
– Az autók nagy ellenségeink, de aki a Bánkitóra jön, annak ezt nem is kell magyarázni. Segítenél kordában tartani őket?

Ügyeletes szuperhősök (Technikai ügyelet):
– A bármikor bevethető szuperhősök, akiknek valójában semmi konkrét feladata, ha bármi bökkenő adódik, az ő nemes tisztjük megmenteni a fesztivált.

Koordinátorok: Dominus Ákos és Csorvási Bálint

Ákos:
A nagy nyári fesztiválok szervezésében 2003 óta dolgozom. 2014-óta igazgatom a Bánkitó Fesztivált technikailag. Az én feladatom az áramot és vizet vezetni a megfelelő helyekre, én építtetem meg a fesztivál épületeit, illetve én találom ki a színpadok hang és fénytechnikáját is.

Bálint:
Közel 5 éve dolgozom fesztiválokon, 2016-ban csatlakoztam a Bánkitavas bandához, Ákossal évek óta dolgozunk közösen technikai és egyéb rendezvényszervezési területeken. A Bánkitó mellett nagy szerelem az életemben a filmes fotózás és a specialty kávék világa.


KÉPZŐMŰVÉSZET

Koordinátor: Don Tamás
Sziasztok, Don Tomi vagyok, a Bánkitó Fesztivál képzőművészeti részének koordinátora. Az idei lesz az 5. Bánkom és a második, amikor én felelek a képzőművészeti programokért. Amúgy „civilként” szabadúszó kurátorként dolgozom, kortárs képzőművészeti projekteket koordinálok. Nincs humorom, nem szeretek olvasni, nem szeretem a filmeket, a kultúra összes szegmensét megvetem, nem kedvelem az embereket, kimondottan rossz fej vagyok és antiszocális. Ha tehetitek, ne jelentkezzetek hozzám! Van egy bűbájos asszisztensem, Fruzsi, ő jó fej.

Ha mégis valami furcsa, perverz, mazochizmusból kifolyólag vannak olyanok, akik hozzám jelentkeznek (ne tegyétek), akkor a következő tapasztalatokra, skillekre lesz szükségük:
– Tapasztalat (életed során legalább két alkalommal jártál már múzeumban)
– Türelem
– Megbízhatóság
– Alap szintű magyar szövegértés
– Humor


PÉNZÜGY

Fő feladatunk a fesztivál közreműködőinek és alvállalkozóinak kifizetése, a készpénzes bevételek kezelése, adminisztrálása lesz (számlák és szerződések lefűzése, kiadások/bevételek jegyzése excel-ben, adminisztratív teendők).

Milyen jelentkezőket várok:
– Pénzügyesként nagyon fontosnak tartom a precizitást és a pontosságot, így ezt tőled is el fogom várni.
– Csakúgy mint az Excel és Word alapfokú ismeretét, valamint a jó adminisztratív készséget.
– Előny, ha dolgoztál már pénzzel és számlákkal.
– Egyébként csapatomban kellemes nappali irodai munkára számíthatsz, a megszerzett tudást és tapasztalatot pedig az élet számos területén kamatoztathatod. 🙂

Koordinátor: Szalárdy Zsuzsi
Sziasztok, Szalárdy Zsuzsi vagyok, a Bánkitó fesztivál pénzügyi koordinátora. Többek között projektvezetőként és pénzügyesként dolgozom egy társadalmi problémákkal foglalkozó civil szervezetnél, de különböző fesztiválok szervezésében is régóta veszek részt. A Bánkitón az idei lesz a 3. évem. Kreatív, humoros, művészet-kedvelő ember vagyok, imádok utazni, más kultúrákat megismerni, és új dolgokat tanulni a világról. Talán ezért is imádom a Bánkitó fesztivált!


JEGY

A beléptetést a fesztivál egyik legfontosabb pontjának tartjuk, velünk találkoznak először a fesztiválra érkezők. Fontosnak tartjuk, hogy jól kidolgozott rendszer alapján, alapos előkészületek után gördülékenyen működjenek együtt az itt dolgozók. Tapasztalataink szerint, ha jól működik a beléptetés, az garantálja a jó hangulatot, nemcsak a fesztivállátogatóknak, de a beléptetésen dolgozóknak is. A jelentkező önkéntesek feladata elsősorban a karszalagfelrakás, parkoltatás, eligazítás lenne.

Olyan önkénteseket keresünk csapatunkba, akik:
– nem esnek pánikba egy nagyobb várakozó tömeg láttán
– képesnek tartják magukat arra, hogy átlássanak egy kaotikusnak tűnő helyzetet, és munkakörükön belül képesek gyors és hatékony megoldásokat eszközölni
– együtt tudnak működni másokkal, jól dolgoznak csapatban
– szívesen találkoznak a Bánkitó közönségével és fellépőivel rövid idő alatt nagy dózisban
– nem korrumpálhatóak
– nagyon pontosan betartják a munkaidő kezdetét és végét
– határozottak és jó kommunikációs készséggel rendelkeznek
– van egy kis kézügyességük
– úgy gondolják, hogy pár órára “álldogálás” után még van erejük bulizni

Koordinátorok: Horváth Lili és Jékely Anna
Mi ketten fogjuk levezényelni a Bánkitó 2017 beléptetését. Sok-sok éve dolgozunk együtt kulturális rendezvények jegyértékesítését támogató feladatokat ellátva. Ez idő alatt kezeltük országos jegyértékesítő rendezvény-adatbázisát, működtettük jegyiroda hálózatát, koordináltuk három évadon át egy színház jegyértékesítését, és nem utolsó sorban levezényeltünk néhány fesztivál helyszíni beléptetését és jegyértékesítését. Szeretjük ezt a munkát, és nagyon szeretünk megbízható emberekkel együtt dolgozni.

A beléptetést a fesztivál egyik legfontosabb pontjának tartjuk, velünk találkoznak először a fesztiválra érkezők. Fontosnak tartjuk, hogy jól kidolgozott rendszer alapján, alapos előkészületek után gördülékenyen működjenek együtt az itt dolgozók. Tapasztalataink szerint, ha jól működik a beléptetés, az garantálja a jó hangulatot, nemcsak a fesztivállátogatóknak, de a beléptetésen dolgozóknak is. A jelentkező önkéntesek feladata elsősorban a karszalagfelrakás, parkoltatás, eligazítás lenne.


FUTÁR

A futárok a fesztivál gördülékeny működéséhez elengedhetetlen önkéntesek.
– Mivel a fesztivál helyszínei között van némi távolság, ezért nélkülözhetetlen a segítségük, amikor az egyik programhelyszínről a másikra kell átvinni egy projektort, vagy amikor a föl s alá rohangáló helyszíni koordinátorokat kell fuvarozni A-ból B-be.
– Ezen kívül még az önkéntesek élelmezéséhez szükséges alapanyagok beszerzésében, valamint az ebédek kiszállításában szoktak segédkezni (ez utóbbi a leghálásabb feladatok egyike), de ők oldják meg azt is, ha váratlanul égető szigetelőszalag-hiány lép fel, ami legközelebb Rétságon kapható.
– Ha szeretsz biciklizni vagy vezetni, ha van jogosítványod és saját járműved, ha megbízhatónak tartod magad, és tudod vállalni, hogy a műszakod idején folyamatosan (és persze járművezetésre alkalmas állapotban) jelen vagy, akkor te vagy a mi álom-futárunk!

Koordinátor: Sik Dorka
Sziasztok, Dorka vagyok. Eddig minden Bánkitón részt vettem – hol fesztiválozóként, hol önkéntesként, hol képzőművészeti pályázóként.. Mindenesetre, valahogy mindig ott kötöttem ki, ahol a háttérmunka folyt. Ez odáig fajult, hogy pár éve az önkéntesek koordinátoraként lehet velem találkozni a fesztiválon. Szeretek benne lenni abban a folyamatban, aminek során összeáll ez a rendezvény, és tudom, hogy ehhez tényleg minden egyes ember munkájára szükség van, aki a Bánkitó csapatában dolgozik. Ez nem egy könnyű munka, de nagyon jó érzés, amikor a dolgok gördülékenyen működnek, és lehet látni, hogy az emberek örülnek ennek – számomra erről szól az egész. Ha szeretnéd te is megtapasztalni ezt az érzést, akkor jelentkezz! 🙂


ÉRTÉKMEGŐRZŐ

Ennek a feladatkörnek az a sajátossága, hogy szinte meg sem kell mozdulni, mégis sok emberrel lehet találkozni munka közben. A fesztiválozók előszeretettel veszik igénybe ezt a szolgáltatást, ami ráadásul non-stop működik. A csomagok őrzése mellett a telefonokat is itt szokták tölteni a látogatók.
– Térbeli statikussága ellenére rugalmas a pozíció annyiban, hogy te döntöd el, hogyan töltöd el a 4 órás műszakodat: Az introvertáltabb típusok vaskos könyvekkel ülnek be őrizni, de aki társaságra vágyik, mindig találhat beszélgetőpartnert.
– Egyrészt, mert ezt a feladatot az önkéntesek mindig párban végzik, másrészt, mert az sem ritka, hogy a csomagmegőrző előtti hűsítő árnyékban kisebb társaság verődik össze beszélgetni, gitározni.
– Ha pedig éjszakai műszakba vagy beosztva, remekül lehet hallgatni a pár méterre éppen zajló koncertet.
– Ha a fenti stratégiák valamelyikét el tudod képzelni magadnak, ha nem okoz gondot neked, hogy 4 órán keresztül nagyjából egy helyben kell ülnöd, ha felelősségteljesnek és precíznek tartod magad, akkor nem kérdés, hogy a csomagmegőrzőben

Koordinátor:Sik Dorka


RECEPCIÓ

Van egy különleges hely a Bánkitó Fesztivál Tábor helyszínének főépületénél. Ha recepciós leszel, ezt a különlegességet te is nagy dózisban tapasztalhatod meg. Számomra ezen a ponton sűrűsödik össze a fesztivál esszenciája. Most, hogy belegondolok, én ezért a helyért járok ide évről-évre, és amikor Bánkon vagyok, szinte egy hétig el sem mozdulok innen. Hogy miért? Mert többnyire MINDEN itt történik, és ráadásul EGYSZERRE. 🙂 Ide jönnek a fesztiválozók kérdezősködni. Ide jönnek, ha fejfájás csillapítót szeretnének vagy elvágta a kezüket egy üvegszilánk. Ide jönnek, ha programfüzetet szeretnének, és ide jönnek, ha lelki támaszra van szükségük. Ide jönnek, ha nem tudják hova menjenek, vagy tudják, hova mennének, de bizonyos okokból nem képesek odajutni. Itt verődnek össze a technikai ügyeletes önkéntesek, és azok az önkéntesek, akik éppen nem ügyeletesek, de nem bírnak leállni a melóval, és persze barátaik és üzletfeleik is itt tartózkodnak… és még sorolhatnám.
– A te dolgod ebben a forgatagban az lesz, hogy bármennyire is csábító a show-t nézni, közben a figyelmedet a mögötted található raktárra is összpontosítsd, és tudj mindenről, ami bekerül oda, és mindenről, ami kikerül onnan. A birtokodba kerülő információ kincset ér majd, mikor valaki hisztérikusan könyörög ragasztószalagért, mert azonnal ki kell raknia 100 tájékoztató lapot valahova, de senki sem találja a ragasztószalagot.
– Emellett te leszel a kulcsok őrzője is, ami igen felelősségteljes feladat.
– Fontos, hogy bírd a gyűrődést, és hogy kedves is és határozott is tudj lenni!
– Előnyt jelent, ha ráérsz már a fesztivál építése alatt is, mivel már ekkor is nagy szükség van a recepciósok munkájára. a helyed!

Koordinátor:Sik Dorka